Segons els experts, els llibres electrònics, més coneguts com a “ebooks”, seran una de les sensacions de la propera campanya de Nadal. Aparells com el Kindle, d’Amazon, ja han penetrat amb força als mercats nord-americà i japonès, així com en alguns països del nord d’Europa. Un primer gran pas per aquesta nova tecnologia per llegir. Un pas ràpid cap al futur?

Els seus usuaris en destaquen la comoditat i la practicitat de disposar de diversos llibres i diaris en un sol dispositiu molt fàcil de transportar (pesen entre 200 i 400 grams) i que els permet prendre notes o connectar-se a internet, entre altres prestacions. A més, llegir sobre aquests aparells no té res a veure amb llegir a la pantalla de l’ordinador, on la vista pateix moltíssim.
L’autonomia tampoc sembla un problema. El Kindle 2, per exemple, pot funcionar 4 dies seguits si tenim activada la connexió sense fils, i un parell de setmanes amb el Wi-fi apagat, asseguren a Amazon. De moment els que marquen la pauta són el ja esmentat Kindle i el Sony Reader, més petit però sense Wi-fi.

El proper en arribar serà el Plastic Logic eReader , un dispositiu sense teclat i, per tant, amb una interfície tàctil integrada a la pantalla. De moment es desconeixen preus, però segons expliquen a Xataka estarà molt per sobre dels 300 euros que val un Kindle. És difícil, però, que pugui igualar la jugada d’Amazon, que ha estat la primera en posicionar-se al sector i que ha actuat amb molta intel·ligència. Va ser, recordem-ho, la llibreria per excel·lència a internet. Com treure més suc a aquest negoci? Posant en marxa un lector de llibres que es pugui connectar a la seva botiga, per descomptat.
Els usuaris de Kindle es poden baixar milers dels títols que Amazon ven en paper per 10 dòlars. Ara caldrà saber si amb tota aquesta nova tecnologia, els lectors habituats al format llibre amb tapes i pàgines seran capaços d’adaptar-se en el nou format.

Font: 3cat24.cat
Josep Maria Solé – “Vols llegir?” – Ràdio Nova