El títol d’aquest article ja és prou expressiu per confirmar l’interès creixent envers al llibre digital. La botiga en línia Amazon.com ha confirmat que el ritme de vendes del seu lector electrònic Kindle s’ha triplicat des que el passat 21 de juny en va retallar un 27% el preu, fins a 189 dòlars (146 euros), respecte dels 259 dòlars anteriors (200 euros), i ha anunciat que ja ven més llibres digitals que en paper. De tota manera, per arribar aquesta situació per primer cop, ha fet falta que es modifiquessin els preus.  

“Els clients d’Amazon.com ja compren més llibres per al Kindle que en paper, fet que resulta sorprenent perquè fa 15 anys que venem llibres en suport físic i només 33 mesos en format Kindle”, ha dit Jeff Bezos, fundador i conseller delegat d’Amazon.com. 
En concret, durant els tres últims mesos, Amazon.com va vendre 143 llibres per al Kindle per cada 100 llibres en paper, una proporció que es va incrementar l’últim mes, quan per cada 100 llibres en paper va vendre 180 llibres per al Kindle. 
De fet, l’Associació d’Editors Americans ha informat que al mes de maig passat les vendes de llibres electrònics van créixer un 163% i un 207% en els cinc primers mesos del 2010, un ritme que Amazon.com afirma que el seu lector electrònic “ha superat” en tots dos casos.
Article 252
Josep Maria Solé – “Vols llegir?” – Ràdio Nova